01Δεκ

Η πανδημία του COVID-19 οδήγησε σε πολύ αυστηρά και πρωτόγνωρα περιοριστικά μέτρα ολόκληρες τις κοινωνίες ανά την υφήλιο λόγω της σφοδρότητας της μετάδοσης, η οποία είχε ως αποτέλεσμα την αύξηση των θανάτων σε 4 εκατομμύρια παγκοσμίως.

Τα παιδιά, παρόλο που δεν βρίσκονται μέσα στις ομάδες υψηλού κινδύνου, ούτε νοσούν σε επικίνδυνο βαθμό, φαίνεται να επηρεάστηκαν περισσότερο από τα μέτρα, καθώς στην πιο τρυφερή και ευαίσθητη ηλικία κοινωνικοποίησής τους, αυτή ουσιαστικά δαιμονοποιήθηκε.

Τα σχολεία έκλεισαν, τα μαθήματα συνεχίστηκαν με τηλεκπαίδευση και δεν μπορούσαν να βγουν να παίξουν με τους φίλους τους, ή να συναντήσουν άλλα παιδιά από φόβο «μήπως φέρουν τον ιό σπίτι και κολλήσουν τον παππού και τη γιαγιά». Είναι πραγματικά μεγάλη ευθύνη για τα παιδιά και μεγάλο ψυχολογικό βάρος αυτό που κλήθηκαν να σηκώσουν.

Τηλε-παιδεία

Τα πρώτα προβλήματα στην τηλεκπαίδευση δεν άργησαν να φανούν, κάνοντας την όλη διαδικασία αρκετά δύσκολη και στρεσογόνα για τα παιδιά. Μια μερίδα παιδιών δεν είχε πρόσβαση στο διαδίκτυο, τον απαραίτητο τεχνολογικό εξοπλισμό, ή την γνώση να τον χρησιμοποιήσει.

Παράλληλα, έπρεπε να μοιράζονται το υπάρχον διαδίκτυο με τους γονείς που δούλευαν και αυτοί από το σπίτι. Η αβεβαιότητα για το αν θα μπορέσουν να διδαχτούν ολόκληρη τη σχολική ύλη, το πώς θα διεξαχθούν οι εξετάσεις, ενώ παράλληλα το άγνωστο μέλλον της πανδημίας και οι επιπτώσεις στο συγγενικό τους περιβάλλον, αλλά και στα ίδια τα παιδιά αποτελούσαν σημαντικούς παράγοντες άγχους και εκνευρισμού.

Τηλε-φίλοι

Επιπλέον, η κοινωνική αποστασιοποίηση, η μη δυνατότητα να συναναστραφούν τους φίλους τους, αλλά και ο περιορισμός των δραστηριοτήτων τους έξω από το σπίτι είναι και αυτοί με τη σειρά τους παράγοντες που εντείνουν το πρόβλημα. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα, τα παιδιά να προσκολλώνται στους γονείς τους, να γίνονται εξαρτημένα από αυτούς και να επιζητούν επίμονα την προσοχή τους. Αυτό φυσικά έχει επίπτωση στο εγγύς μέλλον, καθώς αρκετά από αυτά, μπορεί να δυσκολευτούν να επιστρέψουν στο σχολείο και τις δραστηριότητές τους όταν αυτές γίνουν και πάλι διαθέσιμες.

Για την αντιμετώπιση αυτού του φαινομένου είναι πολύ σημαντικό να δραστηριοποιηθεί ένα δίκτυο γονέων, δασκάλων, συμβούλων αλλά και ειδικών ψυχικής υγείας για να μπορέσουν να βοηθήσουν τα παιδιά να επανενταχθούν σιγά σιγά και πάλι στην κοινωνία.

Στο κέντρο εγκεφαλικής αναδιαμόρφωσης Smart CNS Center λειτουργεί εξειδικευμένο τμήμα παιδοψυχιατρικής, που μπορεί να βοηθήσει τα παιδιά να ξεπεράσουν τις αρνητικές επιπτώσεις της πανδημίας στην ψυχολογία τους και να μπορέσουν να εξελιχθούν σε υγιείς ενήλικες απαλλαγμένους από το στρες και τις φοβίες που τους επέφερε.

Βιβλιογραφία

  1. Singh S, Roy D, Sinha K, Parveen S, Sharma G, Joshi G. Impact of COVID-19 and lockdown on mental health of children and adolescents: A narrative review with recommendations. Psychiatry Res. 2020;293:113429. doi:10.1016/j.psychres.2020.113429
  2. Christner N, Essler S, Hazzam A, Paulus M. Children’s psychological well-being and problem behavior during the COVID-19 pandemic: An online study during the lockdown period in Germany. PLOS ONE. 2021;16(6):e0253473

Μοιραστείτε το:

Μπορούμε να σας βοηθήσουμε

Η Θεραπεία rTMS σε 3 βήματα

Αξιολόγηση
45'

Διαμόρφωση θεραπευτικού πλάνου
45'

Έναρξη θεραπείας
45'